Mob: +31653190533

Heeft u opmerkingen of suggesties of u wilt iets weten, maak dan gebruik van het onderstaande veld.

Bedankt alvast voor uw reactie !

Allard

11 Reacties op Contact

  • I got this web site from my buddy who informed me on the
    topic of this web page and at the moment this time
    I am browsing this site and reading very informative posts at this time.

  • My brother suggested I may like this web site.
    He was totally right. This post actually made my day. You can not imagine simply
    how so much time I had spent for this info! Thanks!

  • high heels shoes schreef:

    What a data of un-ambiguity and preserveness of valuable familiarity about unpredicted
    feelings.

  • increase height schreef:

    These are truly fantastic ideas in about blogging. You
    have touched some nice things here. Any way keep up
    wrinting.

    My web blog increase height

  • foot pain arch schreef:

    Hello my loved one! I want to say that this post is amazing, great written and come with approximately all significant infos.
    I’d like to peer more posts like this.

    Also visit my web site – foot pain arch

  • manicure schreef:

    Hi, after reading this amazing piece of writing i am also
    cheerful to share my familiarity here with friends.

  • Peter van Raak schreef:

    Dag Allard, dankzij je leerzame instructie video’s, fijne tips en dagelijks oefenen, ben ik al heel goed vooruit gekomen in het spelen van de zo mooie tenorsax. Momenteel bespeel ik een System ’54 tenor. Ik mocht bij een andere liefhebber even op zijn Selmer SA80 II spelen en merkte dat deze veel “opener” klonk. Daar ik juist naar op zoek ben en qua klank op de beperkingen van mijn huidige sax begin te stoten, heb ik nav de Selmers de volgende vraag: naast de SA80 II is er ook een serie III, de Reference 36 en 54 op de markt. Is er mbt de klank veel verschil tussen deze Selmer typen? Ik zoek een open geluid met (robuust)karakter. Mij is verteld dat de klank “in jezelf” zit en niet in het materiaal. Maar ik merkte bij het spelen van de Selmer toch een groot verschil in klank met die van mijn sax. Op zich een prima sax, maar qua klankkleur veel “donkerder”. Natuurlijk ook een kwestie van smaak. Vandaar mijn vraag over de verschillen van de diverse Selmer typen. Kun je daarover in het algemeen iets over zeggen? Met veel dank weer voor je aandacht en adviezen! Vriendelijke groet, Peter.

  • Peter van Raak schreef:

    Beste Allard, mede dankzij je heldere en leerzame video’s heb ik een goede basistechniek opgebouwd en speel dus met veel plezier en passie de tenorsaxofoon (System ’54). Ik heb een technische vraag: alle tonen op mijn sax spreken goed aan, behalve de lag “D”. Deze gaat bij langer aanhouden “rollen”. Wat ik ook probeer mbt ademsteun, embouchure etc. ik kom er niet uit. Alle kleppen sluiten goed. Zeer frustrerend! Wat kan een mogelijke oorzaak zijn? Vriendelijke groet, Peter van Raak.

    • Allard schreef:

      Hallo Peter, goed dat je zoveel aan de video’s hebt, daar zijn ze ook voor bedoeld! Over je ‘probleem’, ik kan natuurlijk niet zomaar op afstand zien wat je precies doet, maar het ‘klinkt’ alsof je je tong iets te hoog hebt. Evt. in combi met iets te strakke embouchure zou het kunnen dat dan dit probleem optreedt. Denk aan zingen… zing je hoog, dan ligt je tong ook iets hoger in je mond dan als je een lage toon zingt. Probeer vanaf de G de lagere tonen zonder aanzet op lucht subtiel aan te blazen. Dat is een erg goed oefening om te checken of je iets niet goed doet of dat je teveel doet met je embouchure of tong. Ontspannen zonder aanzet dus. De aanzet verbloemt vaak veel, zonder aanzet moet je de sound goed in de kern zitten, wil de toon goed tot stand komen en klinken. Succes en gr. Allard

      • Peter van Raak schreef:

        Dank je wel, Allard, voor je reactie en je tips. Ze hebben me geweldig geholpen! Het had inderdaad iets te maken met de stand van mijn tong en embouchure. De oefening om de lage tonen zonder aanzet aan te blazen is zeer verhelderend en verbeterend!
        Ik hoop dat ik je niet teveel lastig val met nog een technische vraag:
        ik ben veel bezig met klank en klankkleur. Is het in alle omstandigheden de bedoeling met dezelfde stand van de embouchure de verschillende klankkleuren te produceren? Bij het spelen van meer sub-tone, merk ik dat het iets beter (en mooier) klinkt als ik het mondstuk iets minder ver in mijn mond steek. Of zit het toch meer in de onderlip en kaak losser zetten en ook iets naar achter bewegen. De boventanden dus op dezelfde plek van het mondstuk laten? Op je instructie videos kan ik niet goed zien wat je eventueel doet met de stand van je embouchure. Alvast dank voor je advies!
        Vriendelijke groet, Peter.

      • Allard schreef:

        Hallo Peter, hier een wat late reactie.. het is erg druk, en daardoor ben ik niet geheel up to date met de site.. excuus!
        Je vraag echter is terecht, het is inderdaad zo dat je, als je sub speelt onderin, je gehele embouchure iets meer naar de tip zou kunnen verplaatsen. Dit is echter heel subtiel en ik zou het ook tot een minimum beperken. De oude “Amerikaanse helden” als Hawkins, Webster etc. die bekend staan om deze sound onderin, doen dit zeker ook!! Wees hier wel voorzichtig mee en ga niet teveel lopen ‘schuiven’ etc., ga in principe zoveel mogelijk uit van 1 stand en zorg dat de ademsteun goed in direct ‘contact’ staat met je sound. Oefening is alles. Nogmaals, juist onderin klinkt het met de sub-sound heel gemakkelijk, maar gebruik je juist heel veel ademsteun omdat er zoveel lucht en een hoger luchtsnelheid nodig is.
        Suc6 maar weer, en een goed 2017 toegewenst! gr. Allard

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>